Rodzaje etykiet samoprzylepnych

Każdy produkt powinien mieć swoistą metryczkę, określającą jego cechy, takie jak wagę, rozmiar, datę ważności, kaloryczność, skład i wiele innych potrzebnych informacji, za pomocą których klient i sprzedawca będą mogli dany towar odpowiednio sklasyfikować.
Ta metryczka to etykieta.

Etykietka – informacje dla konsumenta

Towar oznakowany firmową etykietą uważa się za pochodzący z legalnego źródła, gdyż oprócz podstawowych informacji o produkcie umieszczona jest również nazwa firmy produkującej dany towar, a czasami również cena produktu nadrukowana w postaci kodu paskowego.

Zdarza się, że towar sprzedawany luzem, taki jak: owoce, warzywa, mięso, wędliny i tym podobne produkty spożywcze siłą rzeczy nie mają umieszczonej etykiety – umieszcza się ją na opakowaniu dopiero po zważeniu i zapakowaniu odpowiedniej ilości produktu.
Do tego celu służą etykiety samoprzylepne.

Etykiety samoprzylepne

Samoprzylepne etykiety to odpowiednio przycięte kawałki papieru z umieszczonym nadrukiem lub bez nadruku. Służą one do na nich istotnych informacji o produkcie, a umieszczenie ich na opakowaniu jest bardzo proste.
Etykiety samoprzylepne produkowane są z papieru z jednej strony pokrytego klejem, a czyste, kolorowe lub zadrukowane z drugiej strony.
Innym rodzajem etykiet samoprzylepnych są niewielkie etykietki, na których umieszcza się cenę i kod produktu. Są one ważną informacją dla klienta – etykietki samoprzylepne są przyklejane jako najnowsze oznakowanie ceny danego produktu i występują jako ostatnia przylepiona warstwa.

Czyste, czyli bez napisów etykiety samoprzylepne można kupić w sklepach z artykułami piśmiennymi – sprzedawane są w arkuszach A4 nadających się do zadrukowania w drukarkach z tuszem kolorowym lub czarno-białym. Podobnie jak czyste, zadrukowane etykiety mogą występować również w postaci rolek.