Drążki do podciągania – rodzaje i ich specyfikacja

W sklepach z profesjonalnym sprzętem sportowym znajdziemy przeróżne drążki do podciągania –
od najbardziej podstawowych, których konstrukcja opiera się jedynie na prostej rurce, po bardziej
skomplikowane, będące połączeniem nawet kilku podstawowych odmian drążków. Jakie drążki do
podciągania warto wybierać?

Rozporowy drążek do podciągania
Jego montaż nie wymaga wiercenia w ścianie i jest o wiele prostszy, niż w przypadku
montażu modeli ściennych. Niestety, w wyniku intensywnego użytkowania, bardzo łatwo o
zniszczenie framugi drzwi, do której montujemy drążek do ćwiczeń. Konstrukcje tego typu
są dość stabilne i nie pojawiają się tu większe problemy, związane na przykład z
przemieszczaniem drążka w trakcie wykonywania ćwiczenia. Bardzo często wady, o których
wspominają posiadacze drążków rozporowych, nie wynikają z jakości samego sprzętu, ale
ze słabej framugi drzwi, którą łatwo uszkodzić pod wpływem intensywnych ćwiczeń.

Drążek do podciągania ścienny i sufitowy
To najbardziej solidne modele, którą zniosą każdy ciężar. Niestety, w tym przypadku nie
unikniemy nadmiernej eksploatacji ściany, do której przywieszony zostanie drążek do
ćwiczeń. Niemniej jednak tego typu drążek do podciągania nie będzie niósł za sobą ryzyka
przemieszczania się podczas wykonywania kolejnych podciągnięć, a co za tym idzie – także
ryzyka kontuzji.

Przenośny drążek do ćwiczeń
Tym razem coś idealnego dla osób, które nie posiadają własnego mieszkania i nie mogą
pozwolić sobie na przymocowanie drążka ani do ściany, ani do framugi drzwi. Montaż
drążka przenośnego wymaga jedynie zaczepienia plastikowej listwy na framudze. Aby
zapobiec zsuwaniu się drążka, na futrynie drzwi należy uprzednio zamontować specjalny
klin, który utrzyma drążek na swoim miejscu.

Różne rodzaje drążków znajdziecie tutaj: https://kelton.pl/product-pol-85-Drazek-do-podciagania-HD9-montowany-do-sufitu-Kelton-HOME.html