superfoods, czyli super jedzenie

Superfoods – wzmocnij swój organizm

Superfoods, czyli super jedzenie, to grupa produktów pochodzenia naturalnego, która wpisuje się w najpopularniejsze trendy współczesnej dietetyki. Są to niezwykle bogate w cenne dla organizmu człowieka produkty, które można wykorzystywać w charakterze dodatku lub jako alternatywy dla standardowo wybieranej żywności. Liczne zalety superfoods sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się wprowadzać je do swojej codziennej diety. Warto przekonać się dlaczego.

Jakie superfoods warto sprawdzić?

Superfoods charakteryzują się wysoką zawartością witamin, minerałów, mikro- i makroelementów, aminokwasów, enzymów a także cennych kwasów tłuszczowych oraz antyoksydantów. Połączenie cennych składników zapewnia poszczególnym produktom z tej grupy zróżnicowane działanie. Aloes znany jest ze względu na swoje właściwości nawilżające, jednak to nie wszystko – pomaga także w problemach żołądkowych, wspiera układ immunologiczny oraz może wpłynąć na obniżenie poziomu cukru i cholesterolu we krwi. Podobne działanie dla odporności wykazuje także susz czystka oraz ostropestu plamistego – dodatkowo bardzo bogaty w błonnik. Dla pobudzenia trawienia, bardzo skuteczne jest również stosowanie błonnika roślinnego. Wiele produktów superfoods jest cenionych ze względu na swoje właściwości oczyszczające, jak np. spirulina, chlorella oraz preparaty na bazie łodyg i soku z młodego jęczmienia oraz pędów pszenicy. Dla stworzenia bogatych w cenne składniki posiłków – obiadów, śniadań, owsianek, wypieków i deserów znakomicie sprawdzają się takie produkty jak amarantus oraz quinoa, czyli komosa ryżowa. Zarówno w wariancie przeznaczonym do gotowania, jak i w postaci ekspandowanych ziaren, znajdą szerokie zastosowanie w kuchni i pomogą w pobudzaniu funkcjonowania układu pokarmowego.

Poszukując pełnowartościowych dodatków do owsianki, poza świeżymi owocami, warto przyjrzeć się bliżej także takim produktom jak jagody acai i goji, które odznacza nie tylko bardzo wysoka zawartość witamin i organicznych kwasów, ale także dobroczynny wpływ na wzrok, kondycję skóry oraz niwelowanie stresu oksydacyjnego. Surowe kakao, w całych ziarnach lub rozdrobnione na proszek, idealnie dopełnia owsiankę oraz pełnowartościowe desery, a przy tym jest bogate w związki polifenolowe i magnez. Bardzo popularne wśród entuzjastów zdrowej żywności – nasiona Chia, to drobne nasiona, bogate w tłuszcze nasycone, białko oraz moc minerałów. Dodatkowo, szałwia hiszpańska znakomicie absorbuje płyny, tworząc wokół siebie hydrożelową otoczkę, dzięki czemu znajdzie wiele kulinarnych zastosowań. Przykłady wykorzystania oraz zalety superfoods można mnożyć bez końca – tak jak w przypadku oleju kokosowego. To stabilny, łatwo przyswajalny i bardzo wszechstronny tłuszcz, zarówno do stosowania w kuchni, jak i do przygotowywania zabiegów pielęgnacyjnych. Znakomicie wpływa na kondycję skóry i włosów, odznaczając się przy tym właściwościami antybakteryjnymi i antyoksydacyjnymi. Od niedawna, na rynku zdrowej żywności króluje także produkt pochodzący z Nowej Zelandii – miód manuka. Zawarte w nim substancje znakomicie wspierają wszystkie funkcje układu pokarmowego, pomagają w budowaniu naturalnej odporności oraz wykazują zbawienny wpływ na skórę, przyspieszając jej regenerację. Dla wspierania procesów myślowych, dobrej koncentracji oraz równowagi emocjonalnej, warto sięgać po preparaty zawierające żeń-szeń oraz sproszkowany korzeń maca. Ich całościowe oddziaływanie na organizm przyczynia się do polepszania jego wydolności oraz dostarcza mu bardzo dużą dawkę cennych substancji, wspomagających ogólne funkcjonowanie układu nerwowego i odpornościowego.

Produkty z kategorii Superfoods znajdziecie: https://biogo.pl/pl/c/Super-jedzenie%2C-superfoods/1324